menu
Typisch Haar | 17 Sep 2023 | Blog

Welkom bij mijn eerste blog! Typisch Haar, dat ben ik.

“Ik heb nog nooit een normaal jaar met jou gehad.”

Dit zijn de exacte woorden die mijn man Marcel Janssen uitsprak, toen ik vertelde dat ik een eigen platform wilde gaan beginnen en óók nog eens wilde gaan podcasten.

Eerlijk gezegd liep ik al een geruime tijd rond met het idee om een avontuur erbij aan te willen gaan. Ik ben nu 28 jaar zelfstandig ondernemer, heb ontzettend veel les gegeven, meerdere salons gehad, mocht mooie prijzen winnen en heb de Corona pandemie doorstaan.

Fulltime werken in mijn eigen salon deed ik al een tijd niet meer. Ik ben gezegend met een sterk team waardoor ik meer vrijheid heb om nieuwe initiatieven te ontwikkelen. Zoals deze! Ik heb de afwisseling nodig en de uitdagingen die daarbij komen kijken. En deze ervaringen neem ik dan weer mee naar mijn salon. Nu ben ik nooit iemand geweest die kiest voor zekerheid, daarvoor is mijn leven gewoonweg te kort, maar zoek ik altijd naar vernieuwing en uitdaging. Toen heb ik gekeken wat ik zou kunnen betekenen voor onze branche, na 28 jaar ondernemerschap en alle ervaringen die ik mocht meemaken.

Een eigen persoonlijke platform voor kappers met onderwerpen die actueel zijn en iedereen zal aanspreken, dat was mijn uitganspunt. Van prikkelend tot ditjes en datjes en alles er tussen in. Zo ga ik tijdens nationale en internationale kappers events vloggen. Nieuwe producten van diverse merken testen en objectief beoordelen. En blijf ik uiteraard 2 keer per maand podcasten voor Typisch Haar.

Op mijn platform komt er iedere maand een consument aan het woord die een bezoek heeft afgelegd bij een kapper in Nederland. Deze Mystery Guest gaat ons mee nemen in zijn/haar persoonlijke ervaringen vanuit de kappersstoel. De MG is altijd een consument die geen enkele connectie heeft met het kappersvak en zal ten aller tijde open en eerlijk zijn/haar ervaringen delen en afsluiten met tips voor de ondernemer. We maken de naam van de salon niet openbaar. Wel bieden we in een prive bericht de ervaring van onze MG aan waar ze vervolgens hun voordeel mee kunnen doen. Geheel andersom denkend vanuit de consument is dit niet alleen zeer verhelderend, maar het geeft ons ook de meest eerlijke kijk op hetgeen wat een klant daadwerkelijk beleeft. De 1ste “Belevenissen vanuit de kappersstoel” staan inmiddels online.  

Doel van mijn eigen platform is om collega kappers te inspireren, te prikkelen en op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen in de breedste zin van het woord.


Hopelijk zijn jullie net zo enthousiast over dit nieuwe avontuur als ik!

Liefs Petra


Check Typisch Haar op InstagramFacebook & binnenkort ook op TikTok!

Bekijk deze blogs ook

Help ... er zit een Tiktokker in mn stoel

Leidinggeven anno nu

Feest make-up tips van visagist Angelique Stapelbroek